INSTRUKSJONER FOR SELVHJELP OG VED BEHANDLING OVER TELEFON

   

 

Nedenfor viser jeg oversikt over behandlingspunktene, og noen vanlige algoritmer. Nå kan du i ro og mak prøve disse øvelsene. Dette er også noe du får innføring i når du kommer på behandling til meg. Hvis du lærer deg dette på forhånd, så er det jo spart tid :-) Jeg har også mulighet til å behandle deg over telefon, og det er lettere å veilede deg når jeg har dette å vise til. Men jeg foretrekker at du kommer på kontoret mitt til første timen. 

Behandlingspunktene er stort sett endepunkter i energimeredianene. Dette er de samme energibaner som brukes ved akupunktur.

 

TFT BEHANDLINGSPUNKTER

Algoritmer:

Generell angst, stress, enkelt fobi, frykt, redsel Uø – Ua - Kb
Frykt/fobi for edderkopper, klaustrofobi, flyskrekk Ua – Uø - Kb
Traumer, vanskelige opplevelser, sorg, panikkangst Øb – Uø – Ua - Kb
Komplekst traume med sinne og skyld Øb – Uø – Ua – Kb – Li – Kb – P- Kb
Nedstemthet G50 - Kb

 

NB! Denne oversikten er ikke utfyllende.

 

Husk at før du banker skal du tenke på problemet ditt. Hvis du ikke tenker på det, kan det heller ikke fjernes. (Men stort sett er det vanskelig å la være å tenke på det) Sett en verdi på problemet ditt fra 0-10 der 10 er det verste du kan tenke på, mens 0 er helt greit.

 Hvis du vil behandle flere områder, må du gjenta fremgangsmåten mens du fokuserer på ett problem om gangen. Velg en av algoritmene som passer til ditt problem i oversikten over.

 

 Fremgangsmåte:

 

 Tenk igjennom problemet og finn en passende algoritme

  • Fokuser på problemet og gi det en verdi fra 0-10
  • Korriger PR ved å banke på karatepunktet-PR1 (om nødvendig)
  • Bank på punktene 7-10 ganger pr punkt som algoritmen viser. På G50 skal det bankes mange ganger.
  • Utfør 9 gamut
  • Bank på punktene som algoritmen viser en gang til.
  • Fokuser på problemet på nytt og gi det en ny verdi.

 

 

9 GAMUT - Bank på gamutpunktet (G50) hele tiden mens du utfører følgende øvelser:

  1. Lukk øynene
  2.  Åpne øynene
  3.  Se ned til venstre uten å bevege hodet
  4.  Se ned til høyre
  5.  Rull øynene i en stor sirkel i en retning
  6.  Rull øynene i motsatt retning
  7.  Nynn noen toner fra en melodi med munnen lukket
  8.  Tell høyt fra 1 til 5
  9.  Nynn noen toner en gang til

 

 

GULV TIL TAK ØYERULLE:

Denne skal brukes på slutten av alle bankesekvenser når SUD er 2 eller lavere:

1.       Mens du banker på Gamut-punktet kontinuerlig, holder du hodet stille og begynner med at øynene ser helt ned.

2.       Du fortsetter å banke på Gamut-punktet mens du sakte flytter øynene i en loddrett linje fra gulvet til så langt opp du kan se. Tar ca 7 sekunder. Gjenta dette en gang til

 

Jeg har også opprettet egne undersider som forklarer i detalj hvordan du kan behandle stress, og hvordan utføre kragebenspusting

 

Forskjellen på det du kan gjøre selv og det som skjer i en behandlings situasjon er at jeg finner ditt individuelle behov, mens det som er beskrevet her er oppskrifter som passer for de fleste og nødvendigvis ikke alle.